ПРИСТОЛИЧНА СІЛЬСЬКА РАДА
Бориспільський район

Проекти рішень сільської ради №__ - VIІІ «Рішення СР_здійснення регуляторної політики Пристолична СР»

Кількість переглядів: 68
Скликання: 8 скликання Пристоличної сільської ради
Сесія: Дванадцята сесія
Тип документу: Проекти рішень сільської ради
Дата: 31.01.2022
Номер документу: __ - VIІІ
Назва документу: Рішення СР_здійснення регуляторної політики Пристолична СР
Прикріплені файли:
  1. Рішення СР_здійснення регуляторної політики Пристолична СР (0.05 МБ)

 

 

УКРАЇНА

ПРИСТОЛИЧНА СІЛЬСЬКА РАДА

БОРИСПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

_________________________________________________________________________________

 

Проєкт РІШЕННЯ

 

Про затвердження Положення про порядок здійснення державної регуляторної політики Пристоличною сільською радою

 

З метою забезпечення реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності при розробці та прийнятті регуляторних актів, керуючись ст. 26, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 7, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постановами Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту», від 23.09.2014 р. № 634 «Про порядок підготовки пропозицій щодо удосконалення проектів регуляторних актів, які розробляються органами місцевого самоврядування», беручи до уваги пропозиції постійної комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту Пристоличної сільської ради,

 

Пристолична  сільська рада  В И Р І Ш И Л А:

 

1. Затвердити Положення про порядок здійснення державної регуляторної політики Пристоличною сільською радою, згідно з Додатком №1 до даного рішення.

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту Пристоличної сільської ради.

 

 

 

     Сільський  голова                                                                       Микола КАСЬКІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      с. Щасливе

      __ _________ 2022  року

      № ____ - ___ - VІІІ 

 

 

 

 

Додаток №1
до рішення Пристоличної сільської ради
від _________ 2022 р. № _________________

 

 

Положення

про порядок здійснення державної регуляторної політики

Пристоличною сільською радою

 

  1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок здійснення державної регуляторної політики Пристоличною сільською радою (далі – Положення) розроблено з метою реалізації повноважень Пристоличної сільської ради у здійсненні державної регуляторної політики, встановлення єдиного підходу до обґрунтування проєктів та прийняття прозорих, ефективних та економічно доцільних регуляторних актів, а також усунення перешкод для розвитку підприємницької діяльності.

1.2. Положення розроблено відповідно до вимог законів України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», постанов Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», від 23.09.2014 р. № 634 «Про порядок підготовки пропозицій щодо удосконалення проектів регуляторних актів, які розробляються органами місцевого самоврядування».

1.3. Положення регулює процеси підготовки проєктів регуляторних актів, прийняття регуляторних актів, офіційного оприлюднення прийнятих регуляторних актів, відстеження їх результативності, перегляду, оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності та звітування про здійснення державної регуляторної політики.

1.4. В цьому Положенні основні терміни застосовуються у такому значенні:

регуляторний орган — Пристолична сільська рада, сільський голова Пристоличної сільської ради, виконавчий комітет Пристоличної сільської ради, виконавчі органи Пристоличної сільської ради, а також посадова особа будь-якого з виконавчих органів Пристоличної сільської ради, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти;

регуляторний акт прийнятий Пристоличною сільською радою нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами та суб'єктами господарювання;

аналіз регуляторного впливу (далі - АРВ) — документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проєкту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики;

висновок про відповідність проєкту РА вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі - Закон) — документ, який готується відповідальною постійною комісією за результатами вивчення проєкту РА, АРВ, експертного висновку та пропозицій уповноваженого органу;

відповідальна постійна комісія — постійна комісія Пристоличної сільської ради, на яку покладено повноваження щодо реалізації державної регуляторної політики згідно з Законом, яка готує експертний висновок щодо регуляторного впливу проєкту РА та висновок про відповідність проєкту РА вимогам статей 4 та 8 Закону. Відповідальною за реалізацію державної регуляторної політики в Пристоличній сільській раді є постійна комісія з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту Пристоличної сільської  ради;

відстеження результативності регуляторного акта — заходи, спрямовані на оцінку стану впровадження регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті;

експертний висновок — документ, який готується відповідальною постійною комісією за результатами вивчення проєкту РА щодо його регуляторного впливу та відповідності вимогам статей 4 та 8 Закону (Додаток 4 до Положення). Порядок та строки підготовки експертних висновків щодо регуляторного впливу внесених проєктів РА визначаються відповідно до Закону;

звіт про відстеження результативності регуляторного акта -— документ, який містить дані про результати відстеження результативності регуляторного акта та про методи, за допомогою яких було здійснено таке відстеження;

показники результативності регуляторного акта показники, на підставі яких при проведенні відстеження результативності РА здійснюється оцінка стану впровадження цього РА та досягнення ним цілей, задекларованих при його прийнятті.

сектор економіки, інвестицій та закупівель (далі - Сектор) організаційно забезпечує і координує діяльність щодо здійснення державної регуляторної політики регуляторними органами Пристоличної сільської ради.

 

  1. Права громадян, суб’єктів господарювання, їх об’єднань, наукових установ та консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики

2. Громадяни, суб'єкти господарювання, їх об'єднання та наукові установи, а також консультативно-дорадчі органи, що створені при органах місцевого самоврядування і представляють інтереси громадян та суб'єктів господарювання, мають право:

2.1. подавати до регуляторних органів пропозиції про необхідність підготовки проєктів РА, а також про необхідність їх перегляду;

2.2. у випадках, передбачених законодавством, брати участь у розробці проєктів РА;

2.3. подавати зауваження та пропозиції щодо оприлюднених проєктів РА, брати участь у відкритих обговореннях питань, пов'язаних з регуляторною діяльністю;

2.4. бути залученими регуляторними органами до підготовки АРВ, експертних висновків щодо регуляторного впливу та виконання заходів з відстеження результативності РА;

2.5. самостійно готувати АРВ проєктів РА, розроблених регуляторними органами, відстежувати результативність РА, подавати за наслідками цієї діяльності зауваження та пропозиції Сектору;

2.6. одержувати від регуляторних органів у відповідь на звернення, подані у встановленому законом порядку, інформацію щодо їх регуляторної діяльності.

 

  1. Підготовка проєктів регуляторних актів

3.1. Підготовка проєктів регуляторних актів передбачає:

  • планування діяльності Пристоличної сільської ради з підготовки проєктів регуляторних актів;
  • розроблення проєктів регуляторних актів;
  • підготовка аналізу регуляторного впливу;
  • оприлюднення проєкту регуляторного акту та аналізу регуляторного впливу з метою одержання зауважень і пропозицій;  
  • проведення обговорення проєкту регуляторного акта;
  • розгляд проєктів регуляторних актів.

  1. Планування діяльності Пристоличної сільської  ради з підготовки проєктів РА. Розроблення проєктів РА.

4.1. Планування діяльності з підготовки проєктів Пристоличної сільської ради на наступний календарний рік розробляється Сектором на підставі узагальнених пропозицій розробників регуляторних актів та структурних підрозділів ради.

4.2. Пропозиції до Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Пристоличної сільської ради (далі - План) надаються розробниками проєктів регуляторних актів до Сектору не пізніше 01 жовтня поточного року.

4.3. План повинен містити визначення видів і назв проєктів, цілей їх прийняття, строки підготовки проєктів, найменування розробників (Додаток 1 до цього Положення).

4.4. Пристолична сільська рада затверджує План на наступний календарний рік не пізніше 15 грудня поточного року.

4.5. Якщо розробник готує проєкт РА, який не внесено до Плану, він не пізніше як за 10 робочих днів до проведення чергового засідання Пристоличної сільської ради, виконавчого комітету Пристоличної сільської ради направляє Сектору проєкт цього РА із супровідним листом з пропозицією внесення змін (доповнень) до Плану.

4.6. Якщо розробником проєкту РА є одноосібний регуляторний орган, сільський голова, депутат сільської ради, проєкт РА із супровідним листом з пропозицією внесення змін (доповнень) до Плану направляється Сектору у строк, достатній для унесення відповідних змін до Плану. У супровідному листі зазначаються вид та назва проєкту РА, ціль прийняття та строки підготовки.

4.7. Проєкт РА не може бути внесено на розгляд Пристоличної сільської ради, виконавчого комітету Пристоличної сільської ради, затверджено одноособовим регуляторним органом, якщо його не включено до Плану.

4.8. За рішенням Пристоличної сільської ради до затвердженого Плану можуть вноситися зміни.

4.9. Зміни до плану приймаються у той самий спосіб, що і План.

4.10. Затверджений План Пристоличної сільської ради, а також відповідні зміни до нього, оприлюднюються не пізніше як у 10 - денний строк після їх затвердження шляхом розміщення на офіційному сайті Пристоличної сільської ради в мережі Інтернет.

4.11. Розробник проєкту рішення самостійно визначає належність його до проєкту РА згідно зі ст. 1 Закону. У разі неможливості самостійно визначити належність підготовленого проєкту до РА розробник звертається до Сектору.

4.12. Якщо розробник визначає проєкт рішення регуляторним актом, він надає його Сектору для розгляду та підтвердження наявності ознак РА у зазначеному проєкті та подальшого здійснення заходів щодо внесення його до Плану у встановленому порядку (у випадку, якщо цей проєкт не внесено до Плану).

4.13. Якщо за результатами розгляду Сектором буде встановлено, що проєкт має ознаки РА, розробник проєкту РА направляє на розгляд Сектору разом із супровідним листом у електронному вигляді проєкт РА, проєкт повідомлення про оприлюднення РА (Додаток 2 до Положення), АРВ та базове відстеження результативності РА для погодження їх оприлюднення.

4.14. Сектор протягом семи робочих днів розглядає проєкт РА та додані до нього матеріали.

4.15. У разі невідповідності змісту проєкту РА та АРВ чинному законодавству у сфері регуляторної політики Сектор повертає їх розробнику на доопрацювання з відповідними зауваженнями та пропозиціями.

4.16. Сектор забезпечує:

4.16.1. Розгляд проєкту РА на відповідність чинному законодавству.

4.16.2. Розгляд та погодження проєктів PA, АРВ, інформування розробника щодо відповідності їх Закону.

4.16.3. Участь у проведенні розробником відкритих обговорень проєктів РА з представниками суб’єктів господарювання, виробничих підприємств та наукових установ, профспілкових та громадських організацій, а також консультативно-дорадчих органів.

4.16.4. Контроль за дотриманням розробником РА термінів оприлюднення та виконанням регуляторних процедур.

4.16.5. Ведення реєстру чинних РА, внесення до нього змін та доповнень в установленому порядку.

4.16.6. У разі наявності у проєкті РА ознак впливу на конкуренцію розробник узгоджує його з уповноваженим органом у частині дотримання норм конкурентного законодавства.

 

  1. Підготовка АРВ
    1. Підготовка АРВ здійснюється розробником проєкту регуляторного акта в порядку, встановленому ст. 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
    2. АРВ готується до оприлюднення проєкту РА з метою одержання зауважень та пропозицій.
    3. Якщо проєкт РА одночасно містить норми, що регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами чи іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, та норми, що регулюють інші суспільні відносини, а також індивідуально-конкретні приписи, то аналіз регуляторного впливу готується лише щодо норм, які регулюють господарські відносини або адміністративні відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання.
    4. АРВ підписується розробником проєкту РА, а в разі якщо розробником проєкту є регуляторний орган, інший орган, установа чи організація – керівником даного органу/установи/організації.

 

  1. Оприлюднення проєкту РА та АРВ з метою одержання зауважень і пропозицій
    1. З метою одержання пропозицій та зауважень, забезпечення прозорості регуляторного процесу секретар Пристоличної сільської ради забезпечує оприлюднення повідомлення про оприлюднення проєкту РА на офіційній веб сторінці Пристоличної сільської ради в мережі інтернет.
    2. Повідомлення про оприлюднення проєкту РА повинно містити:
      1. стислий виклад змісту проєкту;
      2. поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проєкту та інших органів, до яких відповідно до цього Закону або за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції;
      3. інформацію про спосіб оприлюднення проєкту РА та відповідного АРВ (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проєкт регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, або інформація про інший спосіб оприлюднення, передбачений частиною п’ятою статті 13 Закону);
      4. інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань;
      5. інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій.
    3. У термін не пізніше п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення секретар Пристоличної сільської ради забезпечує оприлюднення на офіційній веб сторінці Пристоличної сільської ради в мережі інтернет: проєкту PA, АРВ, базового відстеження.

 

  1. Проведення обговорення проєкту РА
    1. Зауваження та пропозиції щодо оприлюдненого проєкту РА та АРВ надаються фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями розробнику у термін, який встановлюється розробником і не може бути меншим ніж один місяць і більшим ніж 3 місяці з дня оприлюднення проєкту РА та відповідного АРВ.
    2.  Усі зауваження і пропозиції щодо проєкту РА та відповідного АРВ, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов’язковому розгляду розробником цього проєкту. За результатами цього розгляду розробник проєкту РА повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє, що фіксується в таблиці, згідно Додатку 3 до Положення.
    3. Після закінчення терміну обговорення проєкту РА розробник:
      1. надає Сектору інформацію про зауваження і пропозиції до проєкту РА уповноважених органів;
      2. надає Сектору інформацію про результати опрацювання зауважень і пропозицій до проєкту РА уповноважених органів;
      3. аналізує одержані пропозиції і зауваження та надає інформацію Сектору за підписом розробника у вигляді протоколу обговорень або в іншій формі письмового документа;
      4. за результатами розгляду зауважень і пропозицій розробник проєкту РА повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє;
      5. подає до Сектору для подальшого розгляду та оприлюднення опрацьований з урахуванням зауважень і пропозицій проєкт РА.
    4.  Проєкт РА не може бути подано регуляторному органу на розгляд, якщо:
      1. відсутній АРВ;
      2. проєкт РА не було оприлюднено.

У разі внесення на розгляд регуляторного органу проєкту РА без АРВ, цей проєкт повертається його розробнику на доопрацювання.

У разі внесення на розгляд регуляторного органу проєкту РА без попереднього оприлюднення, розгляд відповідного проєкту відкладається до моменту оприлюднення та завершення строку, необхідного для отримання пропозицій та зауважень.

 

  1. Розгляд проєктів регуляторних актів
    1. Кожен проєкт регуляторного акта, що внесений на розгляд сільської ради, подається до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проєкту РА вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (Додаток 5 до Положення).
    2. Відповідальна постійна    комісія    забезпечує    підготовку експертного висновку щодо регуляторного впливу  внесеного  проєкту РА,  який  разом  з  цим  проєктом  та підписаним АРВ подається через Сектор до уповноваженого органу для підготовки у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій  щодо  удосконалення  проєкту  відповідно  до принципів державної  регуляторної політики (далі - пропозиції уповноваженого органу).
    3. На підставі     АРВ,    яким супроводжувався проєкт РА при  його  внесенні  на розгляд сесії ради,  а також експертного висновку щодо регуляторного  впливу  цього  проєкту та пропозицій уповноваженого органу, відповідальна  постійна  комісія  готує  свої висновки про відповідність  проєкту РА вимогам статей 4 та 8  Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».  У  випадках,  визначених частиною другою статті 33 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,  такі  висновки  готуються  на підставі експертного висновку  щодо  регуляторного  впливу та пропозицій уповноваженого органу.
    4. Висновки   відповідальної  постійної  комісії  та  пропозиції уповноваженого   органу  передаються  для  вивчення  до  постійної (профільної) комісії,  до  сфери  відання  якої належить супроводження розгляду проєкту РА у відповідній раді(головна постійна   комісія),  за  винятком  випадків,  коли  відповідальна постійна комісія є головною постійною комісією.
    5. При представленні на засіданні сесії Пристоличної сільської ради проєкту РА розробники проєктів та голова відповідальної постійної комісії доповідають висновки цієї постійної комісії про відповідність проєкту РА вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади

      « повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь