ПРИСТОЛИЧНА СІЛЬСЬКА РАДА
Бориспільський район

Рішення сільської ради №__ - VIІІ «рішення № 1682 Положення про пор. списання майна комун.власності»

Кількість переглядів: 92
Скликання: 8 скликання Пристоличної сільської ради
Сесія: Дванадцята сесія
Тип документу: Рішення сільської ради
Дата: 11.02.2022
Номер документу: __ - VIІІ
Назва документу: рішення № 1682 Положення про пор. списання майна комун.власності
Прикріплені файли:
  1. рішення № 1682 Положення про пор. списання майна комун.власності (0.12 МБ)

 

 

  •  

ПРИСТОЛИЧНА СІЛЬСЬКА РАДА

БОРИСПІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

_________________________________________________________________________________

 

        •  

 

Про затвердження Положення про порядок

списання об’єктів комунальної

власності Пристоличної сільської ради

 

З метою встановлення єдиних вимог до порядку списання об’єктів комунальної власності Пристоличної сільської ради, керуючись статтями 169, 172, 327 Цивільного кодексу України, відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26 та статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», беручи до уваги, постанову Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314 «Про затвердження порядку списання об’єктів державної власності», враховуючи рекомендації постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва,

 

Пристолична  сільська рада  В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити Положення   про порядок списання об’єктів комунальної власності Пристоличної сільської ради, згідно з Додатком №1 до даного рішення.
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва Пристоличної сільської ради.

 

     Сільський  голова                                                              Микола КАСЬКІВ

 

 

 

      с. Щасливе

      03 лютого 2022 року

      № 1682 – 12 - VІІІ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

до рішення Пристоличної сільської ради

№ 1682 – 12 - VІІІ  від 03 лютого 2022 року

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ПОРЯДОК СПИСАННЯ ОБ’ЄКТІВ КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПРИСТОЛИЧНОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

1. Загальні положення

          1.1. Положення про порядок списання об’єктів комунальної власності Пристоличної сільської ради (далі - Положення) визначає механізм списання об'єктів комунальної власності Пристоличної сільської ради, якими є об'єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), іншими необоротними матеріальними активами (далі - майно).

          1.2. У цьому Положенні суб'єктами господарювання є комунальні підприємства, установи та організації, які утворені за рішенням або перебувають у віданні Пристоличної сільської ради (далі – Рада).

          1.3. Дія цього Положення поширюється на майно, передане комунальним підприємствам, закріплене за підприємствами, установами та організаціями, які утворені або перебувають у віданні Ради.

          1.4. Дія цього Положення не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об'єкти житлового фонду, військове майно, державний матеріальний резерв, об'єкти цивільної оборони, цілісні майнові комплекси підприємств тощо).

          1.5. Списанню згідно з цим Положенням підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане комунальним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне), у разі, коли таке майно:

          1) морально застаріле чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання суб’єктом господарювання та відновлення якого є економічно недоцільним (у тому числі у зв’язку з будівництвом, реконструкцією та технічним переоснащенням);

          2) пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення його є економічно недоцільним);

          3) виявлене в результаті інвентаризації, як нестача.

          Суб’єкти  господарювання,  на  балансі  яких перебуває майно,
первісна  (переоцінена)  вартість якого становить більш як 50 тис.
гривень та  яке  не  використовується,  у  тому  числі  морально
застаріле  та  фізично  зношене,  подають  щомісяця  до  10  числа
інформацію  про  таке майно Раді.

Рада з  метою  ефективного  використання  та
безоплатної  передачі такого майна іншим суб’єктам господарювання,
що   належать  до  сфери  її  управління,  або  іншим  суб’єктам
управління  оприлюднює  отриману інформацію на власному офіційному
веб-сайті. 

Відсутність  протягом  30  робочих  днів  з  дня оприлюднення
інформації  стосовно  морально  застарілого  та  фізично зношеного
майна пропозицій щодо його передачі може використовуватися під час
здійснення  списання  такого  майна  як підтвердження неможливості
його  безоплатної  передачі  в  установленому  порядку.

 

2. Прийняття рішення про списання майна

          2.1. Списання комунального майна здійснюється суб’єктом господарювання, на балансі якої перебуває таке майно, на підставі прийнятого Радою рішення про надання згоди на його списання, крім випадків, передбачених пунктом 2.3. цього Положення.

Списання майна здійснюється за умови врахування  особливостей
правового   режиму  майна,  наявності  встановлених  законодавчими
актами  обтяжень  чи  обмежень  щодо  розпорядження  майном  (крім
випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном).

Списання  повністю  амортизованих  основних фондів (засобів),
крім   нерухомого   майна,   об’єктів   незавершеного  будівництва
(незавершених  капітальних  інвестицій  у  необоротні  матеріальні
активи),   інших   необоротних   матеріальних   активів   суб’єкта
господарювання,  первісна  (переоцінена)  вартість  яких становить
менш як 50 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого
суб’єкта  відповідно  до  цього  Положення та не потребує погодження Ради.

Списання  майна, що перебуває на балансі Ради,
або  її  територіального  органу  із  статусом  юридичної особи,
здійснюється Радою відповідно до цього Порядку.

          2.2. З метою отримання згоди на списання комунального майна суб’єкт господарювання подає Раді разом із зверненням про списання майна такі документи:

          - підписане керівником суб’єкта господарювання техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, в якому містяться розрахунки та/або інша інформація про очікуваний фінансовий результат списання майна та про те, як воно вплине на фінансовий план (для комунальних підприємств, для яких передбачена обов’язкова наявність фінансового плану), напрями використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання, а також інформацію про вплив списання майна на цілісність майнового комплексу і провадження суб’єктом господарювання виробничої та іншої діяльності;

          - відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку (крім об'єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1 до Положення;

          - акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2 до Положення;

          - акт технічного стану майна, затверджений керівником суб'єкта господарювання (не подається у разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);

          - відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтверджуючими документами);

          - відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану;

- відомості про об'єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт).

- відомості  про  вчинення  дій,  спрямованих на визначення можливості  застосування інших способів управління щодо нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва, зокрема вивчення попиту щодо  їх  відчуження, оренди, безоплатної передачі іншим суб’єктам господарювання;

- документи,  на підставі яких здійснюється будівництво або реконструкція  чи  технічне переоснащення діючих об’єктів (у разі, коли  майно списується у зв’язку з будівництвом, реконструкцією та технічним переоснащенням);

- висновок  спеціалізованої організації про технічний стан об’єкта  нерухомості, що пропонується до списання, із визначенням витрат,  необхідних  для  відновлення такого об’єкта (подається за вимогою Ради).

У  разі коли рішення про списання майна потребує погодження з
державним   органом  приватизації  за  місцезнаходженням  суб’єкта
господарювання,    такий   суб’єкт   подає   зазначені   документи
відповідному   органу  приватизації  разом  з  висновком  Ради щодо необхідності списання такого майна, який надається
Радою  у  формі  листа  протягом  30  днів  з дати надходження документів, зазначених у даному пункті.

          2.3. У разі потреби Рада може запитувати від суб’єкта господарювання додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання майна (технічні паспорти, судові документи, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори тощо).

          2.4. Проєкт рішення про надання чи відмову в наданні згоди на списання майна готується Радою протягом 30 робочих днів після надання документів, зазначених у пунктах 2.2-2.3. цього Положення, після чого, проєкт рішення виноситься на розгляд найближчого засідання сесії Ради з урахуванням приписів статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

          2.5. Рішення про відмову в наданні згоди на списання майна приймається у разі, коли:

          - майно не відповідає вимогам, визначеним у пункті 1.5 цього Положення;  

- Рада визначила інші шляхи використання майна, що пропонується до списання;

          - суб'єкт господарювання подав передбачені цим Положенням документи з порушенням установлених вимог, а також коли в документах Радою виявлено суперечності;

          - у техніко-економічному обґрунтуванні доцільності списання майна відсутні економічні та/або технічні розрахунки, що підтверджують необхідність списання майна (у тому числі визначення впливу списання майна на цілісність майнового комплексу і провадження виробничої та іншої діяльності);

          - відповідно до законодавства заборонено розпорядження майном.

          2.6. Подані документи передаються на розгляд постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва Пристоличної сільської ради, яка за результатами розгляду готує відповідну пропозицію щодо списання майна. 

У  разі  потреби  комісія з розгляду питань стосовно списання
майна  може  провести  додатковий  огляд майна, що пропонується до
списання.

 

3. Утворення суб’єктом господарювання комісії зі списання майна, її завдання та повноваження

          3.1. Для встановлення факту непридатності майна і неможливості та/або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також для оформлення документів на списання майна суб’єктом господарювання утворюється комісія із списання майна (далі - Комісія).

          3.2. Склад Комісії затверджується розпорядчим актом за підписом керівника суб’єкта господарювання.

          3.3. Для встановлення факту непридатності використання майна, що   перебуває   під   наглядом   державних   інспекцій, суб'єкт господарювання  залучає  для  участі в роботі комісії представника відповідної  інспекції  або  її  територіального  органу  (у  разі створення),  який  підписує  акт  про списання або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.

          3.4. У  разі  потреби та/або необхідності врахування галузевих
особливостей списання майна суб'єкти  управління  можуть  залучати для  участі  в  роботі  комісії фахівців відповідних центральних і місцевих   органів    виконавчої    влади,    органів    місцевого самоврядування, правоохоронних органів тощо (за згодою).

          3.5. У разі порушення проти суб’єкта господарювання справи про банкрутство, Рада, керівник суб'єкта господарювання або арбітражний керуючий утворює комісію, до складу якої включаються голова комісії - керівник суб'єкта господарювання або арбітражний керуючий та члени комісії, визначені у пунктах 3.1. – 3.4. цього Положення.

          3.6. Комісія:

          - проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання, та за її результатами складає відповідний акт;

          - проводить огляд майна з використанням необхідної технічної документації (технічних паспортів, планів поверхів, відомостей про дефекти тощо), а також даних бухгалтерського обліку;

          - визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна і вносить відповідні пропозиції;      

- встановлює конкретні причини списання майна (моральна застарілість чи фізична зношеність, непридатність для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення, або виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі);

          - визначає можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об'єкта, що підлягає списанню;

          - здійснює контроль за вилученням з майна, що підлягає списанню, придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює здачу на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;

          - складає відповідно до законодавства акти на списання майна за встановленою типовою формою.

          3.7. За результатами роботи складається протокол засідання Комісії, до якого додаються:

          - Акт інвентаризації майна, що пропонується до списання;

          - Акти технічного стану майна, що пропонується до списання (не  додаються  у  разі  списання  майна,  виявленого в результаті інвентаризації як нестача);

          - Акти на списання майна;

          - інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності).

          3.8. У протоколі засідання Комісії зазначаються пропозиції щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільним, заходи з відшкодування вартості майна, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача чи розукомплектованого.

          3.9. Протокол засідання Комісії підписується всіма членами Комісії. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

3.10. В актах технічного стану майна зазначаються рік  виготовлення
(будівництва)   майна,   дата   введення   в  експлуатацію,  обсяг
проведеної   роботи   з   модернізації,   модифікації,   добудови,
дообладнання  і  реконструкції,  стан  основних частин,  деталей і
вузлів, конструктивних елементів.

3.11. В акті на списання майна детально зазначаються  причини  його
списання   та   робиться   висновок   про   економічну  (технічну)
недоцільність та/або неможливість відновлення майна.

3.12. У разі  списання  майна,  пошкодженого  внаслідок  аварії  чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються  причини,  що
призвели до неї.

3.13. Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджуються керівником суб’єкта господарювання.

 

4. Механізм списання майна

          4.1. Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, проводиться тільки після прийняття сесією Ради рішення про надання згоди на списання комунального майна відповідно до цього Положення (крім випадків пошкодження майна внаслідок аварії чи стихійного лиха).

          4.2. Розбирання, демонтаж та списання майна, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій згідно з цим Положенням забезпечується безпосередньо суб’єктом господарювання, на балансі якого перебуває майно.

          4.3. Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів. Отримані в результаті списання майна основні засоби оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку основних засобів. Непридатні для  використання  вузли,  деталі,  матеріали   та
агрегати оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо)

          4.4. Оцінка придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих в результаті списання майна, проводиться відповідно до законодавства з питань оцінки майна.

          4.5. Вилучені після демонтажу та розбирання майна вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог чинного законодавства України.

          4.6. Забороняється знищувати, здавати в брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.

          4.7. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, спрямовуються відповідно до вимог чинного законодавства.

          4.8. Суб’єкти господарювання, на балансі яких перебувало майно, подають до Ради у місячний строк після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування звіт про списання майна згідно додатку 3.

          У разі наявності зауважень до звіту відділ бухгалтерського обліку та звітності Пристоличної сільської ради повертає цей звіт суб'єкту господарювання для врахування зауважень та подання протягом 10 робочих днів звіту для нового розгляду.

4.9. Процедура списання майна вважається закінченою з  моменту
подання  суб'єктом  господарювання  Раді звіту про списання майна.

4.10. Керівник  суб'єкта  господарювання   та   члени   комісії
забезпечують  згідно із законодавством подання Раді достовірних матеріалів, передбачених цим Порядком.

          4.11. Керівник суб’єкта господарювання організовує та забезпечує дотримання процедури списання майна відповідно до цього Положення.

          4.12. Орган управління забезпечує у межах своїх повноважень та відповідно до законодавства здійснення контролю за дотриманням вимог цього Положення та цільовим використанням коштів.   

 

 

     Сільський  голова                                                              Микола КАСЬКІВ

 

       Додаток 1 до Положення про порядок списання об’єктів

      комунальної власності Пристоличної сільської ради

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

_______________________________________________________

(посада керівника суб’єкта господарювання)

 ______________________
(підпис)(ініціали та прізвище)

____ ___________________20__ р.

 

 

 

 

ВІДОМІСТЬ

про об’єкти комунальної власності, що пропонуються до списання станом на ___ ____________ 20__ р.

Порядковий номер

Найменування об’єкта

Рік випуску/

дата введення в експлуатацію

Номер об’єкта

Інформація про проведення модернізації, модифікації, добудови, реконструкції

Вартість здійснених капітальних інвестицій, грн

Первісна (переоцінена) вар-тість, грн

Сума нарахованого зносу, грн


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь