A A A K K K
для людей із порушенням зору
ПРИСТОЛИЧНА СІЛЬСЬКА РАДА
Бориспільський район

Експертний висновок постійної комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту Пристоличної сільської ради щодо регуляторного впливу проєкту регуляторного акта - рішення Пристоличної сільської ради «Про заборо

Дата: 03.12.2021 11:42
Кількість переглядів: 386

 

 

Фото без описуФото без описуФото без описуЕкспертний висновок

постійної комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту Пристоличної сільської ради щодо  регуляторного впливу проєкту регуляторного акта  -  рішення Пристоличної сільської ради

«Про заборону продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива

(крім безалкогольного) та вин столових на території    Пристоличної об’єднаної територіальної громади у певний час доби»

 

Розробники проєкту  регуляторного акта  - Пристолична сільська рада.

 

  1. Проєкт рішення  Пристоличної сільської ради «Про заборону продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) та вин столових на території Пристоличної об’єднаної територіальної громади у певний час доби» підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовують в електронних сигаретах та пального».

Представлений регуляторний акт відповідає принципам державної регуляторної політики, встановленими статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

  1. Проєкт регуляторного акта – рішення Пристоличної сільської ради «Про заборону продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) та вин столових на території Пристоличної об’єднаної територіальної громади у певний час доби» відповідає вимогам статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки аналізу регуляторного впливу:

2.1.Згідно із частиною дев’ятою статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовують в електронних сигаретах та пального», пункту 44-1 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підготовлено проєкт рішення Пристоличної сільської ради «Про заборону продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) та вин столових на території Пристоличної об’єднаної територіальної громади у певний час доби».

2.2 В результаті реалізації цього регуляторного акту, планується обмеження доступу мешканців ОТГ, а особливо молоді, до вживання алкогольних , слабоалкогольних напоїв та пива, недопущення реалізації цих напоїв в роздрібній мережі та заборону продажу з 22:00 до 09:00 години в стаціонарних підприємства з роздрібної торгівлі з метою вирішення існуючої проблеми.

Прийняття запропонованого регуляторного акта посприяє підтриманню громадського порядку та зменшенню кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного спяніння. Згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів відноситься встановлення заборони продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) та вин столових на території Пристоличної об’єднаної територіальної громади у певний час доби в межах відповідної адміністративної території.

2.3. У результаті прийняття регуляторного акта - проєкту рішення  Пристоличної сільської ради «Про заборону продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) та вин столових на території Пристоличної об’єднаної територіальної громади у певний час доби», відносини, які складаються у сфері господарювання будуть врегульовані між субєктами господарювання та місцевими органами влади.

2.4. На даний час на території Пристоличної сільської ради відсутній регуляторний акт, який би врегулював ці відносини однаково на всій території ОТГ.

2.5. У разі прийняття цього регуляторного акта , для ОТГ вигода полягатиме в тому, що підвищиться рівень самоврядного і громадського контролю щодо заборони продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) та вин столових з 22:00 до 09:00 години, що забезпечить захист прав мешканців на тишу та призведе до зменшення заяв або повідомлень підприємств, установ, організацій, посадових осіб, громадськості або окремих громадян щодо порушень додержання тиші в громадських місцях у цей час; кількості правопорушень, виявлених працівниками поліції щодо порушень.

2.6. Основні цілі регуляторного акту.

Шляхом державного регулювання пропонується розв’язати проблему щодо необхідності впорядкування обігу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв та пива на території Пристоличної ОТГ в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Головною ціллю є збереження та зміцнення здоров’я населення, захисту від негативних наслідків споживання алкогольних напоїв, мінімізації соціального, економічного впливу алкоголізму на суспільство, дотримання правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях та захисту населення від шкідливого впливу шуму, а також зниження рівня злочинності шляхом проведення заходів з обмеження продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива на території сіл Пристоличної територіальної громади.

2.7. Досягнення регуляторних цілей передбачається через прийняття рішення  Пристоличної сільської ради «Про заборону продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) та вин столових на території Пристоличної об’єднаної територіальної громади у певний час доби», яким буде визначено порядок продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в обєктах торгівлі на території Пристоличної ОТГ з 22:00 години вечора до 09:00 години ранку щоденно, враховуючи вихідні дні та свята.

2.8. Регуляторний акт є загальнообо’язковим до застосування та може застосовуватись невизначений термін, враховуючи той факт, що на нього можуть вплинути невизначені зовнішні чинники, передбачити які неможливо. Тому дія цього акта є обмежено-необмежена, до моменту настання факторів, які суттєво можуть вплинути на суттєвий зміст цього акта або на його цілі.

2.9. Термін дії запропонованого регуляторного акта є необмеженим з моменту  набрання його чинності, із можливістю внесення змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства.

2.10.Акт є загальнообовязковим до застосування та може бути використаним протягом необмеженого терміну.

2.11.Прийняття акта забезпечить врегулювання обов’язків та заборони для громадян, керівників підприємств, установ і організацій, незалежно від форми власності, щодо дотримання вимог правил продажу пива (крім безалкогольного ), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових.

2.12. Після набрання чинності регуляторного акта, його результативність визначатиметься такими кількісними показниками:

-зменшення звернень від громадян ОТГ щодо порушень законних прав на тишу;

-кількість притягнень до відповідальності громадян, які скоїли правопорушення у стані алкогольного спяніння.

Для даного регуляторного акта неможливо було встановити будь-які обчислювальні показники результативності, безпосередньо повязані із цілями регуляторного акта, які мають числовий вимір та їх прогнозні значення.Тому при проведенні базового, повторного та періодичного відстежень, можна зробити висновок про досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання лише за якісними показниками.

2.13.Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне, та періодичне відстеження його результативності в термін, встановлений статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження буде проведене після набуття чинності цього регуляторного акта, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснене через рік з дня набрання чинності цього акта.

Періодичне відстеження результативності – один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись із застосуванням статистичного методу одержання результатів, отриманих протягом обраного періоду.

 

  1. Узагальнений висновок.

 

Враховуючи проведену експертизу , проєкт регуляторного акта рішення Пристоличної сільської ради «Про заборону продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного) та вин столових на території Пристоличної об’єднаної територіальної громади у певний час доби»  відповідає принципам державної регуляторної політики, встановленими статтями 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

 

Голова постійної комісії з питань

прав людини, законності, депутатської

діяльності, етики та регламенту

Пристоличної сільської ради                                 Олександр Бовсуновський

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь